Monthly Archives: februarie 2012

Lean. Do Japanese tehniques work in Romanian factories? [engleza]

Leanchart

LEAN is based on Toyota Production System, which was developed by Taiichi Ohno, Shigeo Shingo and Eiji Toyoda more than 40 years ago (1940-1975). The “Lean” term was used only after 1990. During last 40 years, it has been implemented by thousands of large companies all over the world and the reported results were outstanding. The question I try to answer is: can Lean strategy be used in Romania?

Six Sigma. Worth the effort? [engleza]

Six_Sigma_Phases-DMAIC

Six Sigma is mostly quality-oriented. In 60s, Motorola implemented an innovative program that reduced defects to less than 3.4 per million. The work to reach such level of process improvement is, undoubtedly, both expensive and time-consuming. The question I try to answer is: does it worth?

Cele mai mari greseli ale unui manager de proiect

ProjectMistakes

Coordonarea proiectelor este, mai presus de toate, o meserie. O frecventa greseala a companiilor este sa-si promoveze cei mai buni specialisti in pozitii de conducere.

1. Cel mai bun specialist nu este, intotdeauna, cel mai bun manager. Ba am putea spune, din contra. Convingerea ca stapaneste meseria il  va determina sa nu ia in considerare parerile subordonatilor. Pe langa posibilele pagube pe care o decizie gresita le poate aduce, atitudinea respectiva va destabiliza si va demoraliza echipa.

Avantajele si dezavantajele managerilor interimari

Interim Management

Schimbarile dau de cap multor organizatii, in special daca nu au un colectiv pregatit sa faca fata schimbarilor care se anunta. Cele mai performante companii au un management executiv de top, insa implementarea unui nou program cere ca echipa permanenta sa fie completata, temporar, cu specialisti.

Cele mai importante avantaje pe care un manager interimar le poate aduce organizatiei sunt:

Ce este managementul interimar?

3d human carry a big tool in hands

Un manager interimar (engl. Interim Manager) este o persoana calificata, care poate fi adusa intr-o institutie pentru un termen scurt si care poate indeplini un mandat bine conturat. Folosindu-se de vasta experienta, managerul va incepe sa produca rezultate intr-un timp record.

Cum se conduce un proiect?

Ciclul de viata al unui proiect

Primul lucru pe care trebuie sa il faca un manager este sa-si asigure sprijinul intregii echipe. Exista o mare diferenta intre a conduce si a comanda. Multi mangeri, orbiti de pozitia lor, se comporta ca un mosier din vremea lui Ţepeş, urland ordine in stanga si-n dreapta. Daca managerul işi iroseste timpul coordonand fiecare miscare a echipei sale, nu face decat sa isi neglijeze propriile atribuţii.

Apoi, acesta trebuie sa defineasca precis, fara echivoc, scopul proiectului. In opinia mea, identificarea cerintelor este cea mai importanta activitate din viata unui proiect. Cerintele trebuie sa fie complete, suficient detaliate, astfel incat sa nu lase loc de interpretari.